پوست و مو

جوان سازی پوست تنها با رعایت 9 نکته

جوان سازی پوست در استفاده از ضد آفتاب و لایه برداری پوست و … خلاصه نمی شود. در زندگی روزمره مان چیز های ساده ای وجود دارند که با رعایت آنها می توانیم به جوان ماندن پوست مان کمک کنیم. در مقاله جوان سازی پوست با رعایت 9 نکته ساده ترین و در عین حال موثرترین عواملی که باعث پیری پوست و از بین رفتن جوانی پوست تان می شود را فراخواهید گرفت و با ترک و انجام ندادن آنها جوانی پوست تان را برای سال های طولانی می توانید حفظ کنید.

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست تنها با رعایت 9 نکته

نکات جوان سازی پوست چیستند؟

نکات متعددی وجود دارند که موجب پیری پوست و جوش و چین و چروک در پوست می شوند که از مهمترین عوامل از بین رفتن جوانی پوست هستند و عبارتند از : 

1- علاقه به شیرینی جات

واقعاً ناراحتم از اینکه یکی از عوامل پیری پوست شکر است! می دانستم که مصرف زیاد شکر باعث چاقی می شود اما اصلاً فکر نمی کردم روی پوست تاثیر بگذارد! وقتی قند خون بالا می رود، الاستین و کلاژن در پوست آسیب می بینند که می تواند باعث چین و چروک شود. شکر را متعادل مصرف کنید تا پوست تان جوان و تازه بماند.

2- دویدن بیش از حد

اگرچه ورزش یکی از مفید ترین کار ها برای سلامتی است، بیش از اندازه ورزش کردن باعث پیری پوست می شود و از موانع بزرگ جوان سازی پوست محسوب می شود. اگر دونده هستید، مطمئنم در مورد « صورت دونده» شنیده اید که به افتادگی و سستی پوست در اثر دویدن زیاد گفته می شود. دویدن بیش از اندازه یکی از عوامل تخریب کلاژن شناخته می شود از این رو متخصصان توصیه می کنند که دویدن ها را کوتاه و مختصر نگه دارید تا از فواید سلامتی آن منهای «صورت دونده» بهره مند شوید!

جوان سازی پوست , جوانسازی پوست , جوان سازی پوست صورت , جلوگیری از پیری پوست , پیری پوست

تاثیر دویدن در جوان ماندن پوست

3- روبالشی نخی

مرتب عوض کردن روبالشی و استفاده از روبالشی سیلک یا ساتن باید بخشی از روتین مراقبت از پوست باشد. احتمالاً می دانید که کثیفی، چربی و همچنین محصولات مراقبت پوست و مو روی روبالشی نخی باقی می مانند که باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. روبالشی نخی هم چنین رطوبت را از پوست جذب می کنند و اگر همیشه روی یک طرف آن بخوابید باعث ایجاد خطوط روی پوست و نهایتاً چین و چروک می شود

4- آرایش نا مناسب

آرایش باید زیبایی چهره را بهبود دهد نه اینکه ما را پیر کند! اگرچه آرایش واقعاً پوست را پیر نمی کند اما می تواند باعث شود پیر تر به نظر برسیم. اگر از فرمول های آرایشی یا رنگ های نامناسب استفاده کنیم خطوط ظریف، چروک ها یا دیگر نواقص موجود تشدید شده و باعث می شود پیر تر از آنچه هستیم به نظر برسیم. اگر مطمئن نیستید چه رنگ هایی برای تان مناسب اند از یک مشاور زیبایی در فروشگاه آرایشی کمک بگیرید.

5- مشروبات الکلی

الکل ادرارآور است و با افزایش تولید ادرار سطح آب و نمک بدن را پایین می آورد. هرچه بیشتر الکل بنوشید بیشتر آب از دست می دهید. هم چنین طبق مجله ی Shape الکل می تواند باعث ایجاد لک های قرمز روی بینی و پیشانی (اختلال پوستی rosasea)، جوش و حتی چروک شود! از مصرف الکل خودداری کنید تا از پیری زودرس پوست تان جلوگیری شود.

6- استرس بالا

میزان مشخصی از استرس می تواند خوب و مفید باشد چون شما را وادار به هوشیاری و عملکرد بهتر می کند. اما وقتی از کنترل خارج می شود اثرات منفی زیادی خواهد گذاشت. استرس خطر بیماری های مزمن را افزایش می دهد، باعث افسردگی یا اظطراب می شود، قشر خاکستری مغز را کوچک می کند و حتی باعث پیری زودرس و نابهنگام در کودکان می شود! هورمون استرس، کورتیزول، کلاژن را کاهش داده که عامل مهمی برای جوان ماندن پوست است بنابراین باید استرس را تحت کنترل نگه داریم. اجازه ندهید استرس شما را کنترل کند؛ زمانی را صرف استراحت، تنفس عمیق و آزاد کردن ذهن کنید. سلامت فیزیکی و روانی تان به این امر وابسته است.

جوان سازی پوست , جوانسازی پوست , جوان سازی پوست صورت , جلوگیری از پیری پوست , پیری پوست

تاثیر استرس در پیری پوست

7- عادات بد خواب

اگر زمان بندی خواب تان مانند آب و هوا نامنظم است، احتمالاً در آینده دچار پیری پوست شده و جوانی پوست تان را بزودی از دست خواهید داد. خواب نا کافی یا نا منظم باعث زردی پوست و حلقه های تیره می شود. دکتر الما بارون از مرکز مطالعات پوستی اوهایو تحقیقی انجام داد و دریافت که «زنانِ دچار کمبود خواب علائم پیری زود رس پوست نشان می دهند و قابلیت جوان سازی پوست شان بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب کاهش می یابد.» زندگی همیشه به ما امکان خواب شبانه ی کامل نمی دهد، اما تمام تلاش تان را بکنید تا استراحت کافی داشته باشید.

8- رژیم های کم چربی

آن زمانی که تمام منابع چربی را از رژیم خود حذف می کردیم دیگر تمام شده. این روز ها، می دانیم که چربی های سالم و مفید می توانند به سلامتی و زیبایی کمک کنند. باید از چربی های اشباع و ترانس خلاص شویم، اما اسید های چرب اشباع نشده فواید سلامتی بی شماری دارند. التهابات ناشی از اگزما و حتی خطر جوش و مشکلات پوستی دیگر را کاهش می دهند.

جوان سازی پوست , جوانسازی پوست , جوان سازی پوست صورت , جلوگیری از پیری پوست , پیری پوست9- هوای سرد و خشک

زمستان فصل باد های سرد و خشک و مشکلات پوستی ناشی از آن است. طبق مجله ی Total Beauty باد می تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و آن را مستعد خطوط ریز و چروک کند. هم چنین نوشیدنی ها و استرس تعطیلات اثرات مخرب آب و هوای زمستانی را تشدید کرده و مشکلاتی مثل جوش و خشکی را هم به آن اضافه می کند. از دستگاه بخور در خانه استفاده کنید و بعد از حمام به پوست تان مرطوب کننده بزنید تا از این عوارض جلوگیری شود.

می دانستید که این چیزهای ساده می تواننتد باعث پیری پوست شود؟ به نظر می رسد برای داشتن پوست سالم وزیبا جنگ سختی پیش رو داریم، اما رعایت تعادل و مراقبت منظم و دائمی، پوست درخشان برای شما به ارمغان خواهد آورد!

منبع : زیبابانو

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *