تناسب اندام, لاغری و کاهش وزن

13 تغییر کوچک که به کاهش وزن کمک می کنند

 

تغییرات کوچک بسیاری وجود دارند که می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند به شرطی که توصیه های مرا به کار ببندید! با ایجاد تغییرات کوچک و انجام ورزش در طول روز می توانید بدن و زندگی خود را متحول کنید. جقدر عالی می شد اگر می-توانستید با تغییراتی جزئی بدن خود را خوش فرم کنید! این کار به اعتماد به نفس تان کمک می کند و انرژی تان را افزایش می دهد! من آماده ام به شما کمک کنم این تغییرات را ایجاد کنید. این تغییرات کوچک به شما کمک می کنند وزن کم کنید:

1- ماشین خود را دور تر پارک کنید

می دانم که از شنیدن این توصیه خسته شده اید اما دور تر پارک کردن ماشین هنگام رفتن به سر کار، سوپرمارکت یا هر مقصد دیگری می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد. با افزودن این پیاده روی کوتاه می توانید در یک سال 4/5 کیلو وزن کم کنید. پس دور تر پارک کنید، کمی پیاده بروید و کالری بسوزانید! این تغییر کوچک برای کاهش وزن اثر بزرگی خواهد داشت!

کم کردن وزن با 13 تغییر کوچک , کاهش وزن با 13 تغییر کوچک , کاهش وزن با تغییراتی در سبک زندگی , تناسب اندام با انجام تغییرات در زندگی

13 تغییر کوچک که به کاهش وزن کمک می کنند

2- به جای آسانسور از پله بروید

حتی وقتی به تعطیلات می روم و اتاقم در طبقه ی ششم است، از آسانسور استفاده نمی کنم چون خودم را عادت داده ام که نکات روزانه ی تناسب اندام را رعایت کنم. با استفاده از پله ها هم کالری می سوزانید هم پاها و باسن خود را تقویت می کنید.

3- از گام شمار استفاده کنید

گام شمار ها قبلاً خیلی بزرگ بودند و استفاده از آن ها کمی خجالت آور بود اما این مربوط به گذشته است. اکنون گام شمار های کوچکی مثل Fitbit وجود دارند که معمولاً دیده نمی شوند. بیشتر مشتریان من گام شمار Fitbit را به کمر خود وصل می کنند و هیچ کس متوجه آن نمی شود. با گام شمار مطمئن می شوید روزانه 10000 قدم که برای کاهش وزن و سلامتی توصیه شده راه رفته اید!

4- غذای دریافتی خود را روی کاغذ یا آنلاین ثبت کنید

گاهی اوقات هم چنان که آشپزی می کنیم، کار می کنیم، درس می خوانیم و بین این ها ناخودآگاه وعده های کوچک می خوریم و اغلب متوجه نیستیم که مجموعاً چقدر کالری دریافت کرده ایم. اگر غذای دریافتی خود را در دفترچه یا به صورت آنلاین یادداشت کنید می توانید آن را مرور کرده و مطمئن شوید که بیش از حد نخورده اید و ضمناً غذای مناسبی هم خورده اید. این یکی از بهترین ابزار های کاهش وزن موفق است غذای مصرفی خود را یادداشت کنید تا بتوانید با خودتان صادق باشید و بدانید که واقعاً چه می خورید!

 5- ورزش نیم روزی انجام دهید

بعد از ناهار پیاده روی یا دوی نرم انجام دهید. اگر زیاد عرق می کنید بعد از ورزش از رختکن برای یک دوش سریع استفاده کنید. طی 30 دقیقه می توانید 300-400 کالری بسوزانید. بعد از ورزش فکر تان باز تر خواهد شد و برای تکمیل روز خود با موفقیت های بیشتر آماده خواهید بود!

6- هر یک ساعت کمی راه بروید

من هر یک ساعت برای کمی راه رفتن بلند می شوم و پاهایم را می کشم. نباید جزء دسته ی « معتادان به نشستن » باشیم، یعنی کسانی که یک بار در روز ورزش می کنند و بقیه ی روز نشسته هستند. این عادت برای سلامتی، گردش خون و کمر تان خوب نیست. پس هر یک ساعت به مدت چند دقیقه راه بروید.

کم کردن وزن با 13 تغییر کوچک , کاهش وزن با 13 تغییر کوچک , کاهش وزن با تغییراتی در سبک زندگی , تناسب اندام با انجام تغییرات در زندگی

13 تغییر کوچک که به کاهش وزن کمک می کنند

7- هر روز 5 نوع سبزی بخورید

با مصرف روزانه ی سبزیجات فیبر بیشتری دریافت کنید، سیستم ایمنی خود را بهبود بخشیده و انرژی خود را افزایش دهید. می توانید روز خود را با املت اسفناج تازه شروع کنید، به عنوان اسنک صبح بروکلی بخورید، برای ناهار سالاد میل کنید، عصرانه هویج بخورید و همراه شام هم سالاد مصرف کنید! می بینید، زندگی می تواند بسیار ساده باشد! 5 سبزی روزانه را فراموش نکنید!

8- مراقب اندازه ی وعده ها باشید

اگر به مقدار هر وعده ای که می خورید توجه نکنید ممکن است بیش از میزان لازم کالری دریافت کنید. اندازه گیری یک فنجان یا قاشق غذا خوری با چشم کار آسانی نیست. اگرچه شمارش کالری تنها راه موفقیت در کاهش وزن نیست اما دریافت هر غذایی بیش از اندازه می تواند تمام زحمات شما را خنثی کند! وعده های غذایی را اندازه بگیرید تا بتوانید میزان غذای مصرفی خود را کنترل کنید و بیش از حد نخورید.

9- از رنگ آبی استفاده کنید

به روانشناسی رنگ ها اعتقاد دارید؟ شاخه ای از روانشناسی معتقد است که رنگ های مشخصی روحیه و احساسات شما را تحت تاثیر قرار می دهند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند زرد و قرمز شما را گرسنه می کند به همین دلیل بسیاری از فست فود ها در طراحی و لوگوی خود از این دو رنگ استفاده می کنند. از طرف دیگر آبی کمک می کند کمتر بخوریم. برای مدتی از بشقاب های آبی برای غذا خوردن استفاده کنید.

10- در جاهای مشخص غذا بخورید

خیلی راحت ممکن است روی مبل لم داده و بدون اینکه متوجه باشید شروع به خوردن کنید، پس به خود این اجازه را ندهید! فقط در مکان های مشخص مثل میز آشپزخانه یا میز ناهارخوری غذا بخورید تا هم از غذا بیشتر لذت ببرید و هم بهتر حس کنید که کی سیر شده اید. خوردن در حال راه رفتن یا در ماشین یا به صورت ایستاده در آشپزخانه باعث می شود بیش از اندازه بخورید به علاوه ی اینکه واقعاً احساس نمی کنید غذا خورده اید.

کم کردن وزن با 13 تغییر کوچک , کاهش وزن با 13 تغییر کوچک , کاهش وزن با تغییراتی در سبک زندگی , تناسب اندام با انجام تغییرات در زندگی

13 تغییر کوچک که به کاهش وزن کمک می کنند

11- چند کار هم زمان انجام ندهید

همانطور که باید مکان های مخصوصی برای غذا خوردن در نظر گرفت، لازم است از انجام کار ها هم زمان با غذا خوردن هم پرهیز نمود. خوردن در حالی که حواستان جای دیگری است یا ایستاده اید اجازه نمی دهد روی غذا تمرکز کنید که باعث می شود حتی بعد از خوردن غذا احساس گرسنگی کنید. هر وقت غذا می خورید، تلفن را زمین بگذارید، کار خود را کنار بگذارید و تلویزیون را خاموش کنید. این باعث می شود مزه ها را بهتر بفهمید و کمتر بخورید

12- ناهار خود را پک کنید

اگر مثل من هستید و صبح ها خواب تان به هر چیز دیگری غلبه دارد، می دانم که آماده و بسته بندی کردن ناهار دشوار است! اما می توانید شب قبل این کار را بکنید و برای خود یک یادداشت یا یادآوری بگذارید تا فراموش نکنید آن را بردارید. ناهار خانگی نه تنها کم هزینه تر است، بلکه به این ترتیب دقیقاً می دانید وعده ی غذایی تان چیست و از مسیر درست منحرف نمی شوید.

13- مسواک بزنید

آیا بعد از هر وعده غذا مسواک می زنید؟ اگر نه، بهتر است این کار را شروع کنید. مسواک زدن بعد از هر وعده نه تنها دهان را تمیز و تازه می کند، بلکه باعث می شود دست از خوردن بکشید و مانع مصرف اسنک های مختلف بعد از غذا می شود. یک مسواک و خمیردندان مسافرتی در کیف خود یا روی میز تان بگذارید تا همیشه آماده باشید.

این تغییرات کوچک را روزانه اعمال کنید تا زندگی تان تغییر کند و احساس بهتری داشته باشید! آیا هیچ یک از این نکات را از قبل رعایت می کردید؟

منبع : زیبابانو

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “13 تغییر کوچک که به کاهش وزن کمک می کنند

  1. ابریشم گفت:

    سلام
    مفید بود اما نمیدونم چرا بعد از چند وقت باز تنبلی شروع میشه و وزن روی وزن میاد 😀

    1. zibabanoo گفت:

      برای تنبلی نکردن بهتره شب قبل برای تغذیه ، ورزش و کارهای روزانه تون برنامه ریزی کنید و روی کاغذ یا نرم افزار های برنامه کاری روزانه مثل outlook یادداشت کنید. با نوشتن برنامه روزانه در طول روز ذهنتون درگیره که از برنامه خارج نشین و طبق برنامه پیش برین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *