پوست و مو

بهترین کرم سفید کننده پوست چه ویژگی هایی دارد

تقاضا برای کرم های سفید کننده ی پوست (کرم های سفید کننده، روشن کننده های پوست و درخشان کننده های پوست) سر به فلک کشیده ، به خصوص در کشور هایی که داشتن پوست روشن تر به شدت تحسین برانگیز است و مورد تشویق قرار می گیرد. هر بار به کشور های اروپایی و آمریکا سفر می کنم، چنین شیفتگی و علاقه ای نسبت به پوست روشن در میان زنان نمی بینم. اما، در ایران بسیاری از زنان به دنبال پوست سفید و روشن هستند.

مضرات کرم روشن کننده پوست بی کیفیت , در هنگام خرید روشن کننده پوست به چه نکاتی دقت کنیم , آیا کرم سفید کننده برای پوست مضر است , کرم روشن کننده پوست , کرم سفید کننده پوست

آیا کرم روشن کننده پوست تان حاوی مواد مضر است؟

وقتی در چین و تایلند بودم به چند داروخانه و فروشگاه لوازم آرایشی سر زدم، محصولات سفید کننده ی پوست فراوان بودند. اگرچه این کرم ها موضعی هستند، اما خطراتی دارند. مثل هر محصول جدیدی، برچسب روی آن را بخوانید و هر محصول سفید کننده ی پوستی را حتماً قبل از خرید امتحان کنید. 

چه چیزی رنگ پوست را مشخص می کند؟

رنگ پوست فرد را میزان ملانین آن تعیین می کند. ملانین رنگ دانه ای است که توسط سلول های مخصوصی به نام ملانوسیت ها تولید می شود. افرادی با پوست تیره تر ملانین بیشتری دارند. مقدار ملانین پوست شما عمدتاً به ژن هایتان بستگی دارد. هورمون ها، تماس با برخی مواد شیمیایی و نور خورشید هم می توانند روی تولید ملانین اثر بگذارند. تغییرات رنگ پوست اغلب موقتی هستند و نهایتاً پوست به رنگ طبیعی اش بازمی گردد. مثلاً، وقتی تماس با آفتاب کم می شود، آفتاب سوختگی شروع به محو شدن می کند.

منظور از محصولات سفید کننده ی پوست چیست؟

مردم به دلایل مختلفی از محصولات سفید کننده ی پوست با و بدون نسخه استفاده می کنند. برخی برای حل مشکلات پوستی مثل لک های پیری، جای جوش یا روشن کردن رنگ پوست از آن ها استفاده می کنند. برخی، از این محصولات برای کل بدن هم استفاده می کنند تا پوستی که به شکل طبیعی تیره است را روشن کنند. استفاده از این کرم ها برای کل بدن می تواند خطرناک باشد. یکی از موادی که این عمل را زیان آور می کند جیوه است، عنصری فعال در بسیاری از روشن کننده های پوست. استفاده از این محصولات ممکن است منجر به مسمومیت جیوه ای شود.

مضرات کرم روشن کننده پوست بی کیفیت , در هنگام خرید روشن کننده پوست به چه نکاتی دقت کنیم , آیا کرم سفید کننده برای پوست مضر است , کرم روشن کننده پوست , کرم سفید کننده پوست

آیا کرم روشن کننده پوست تان حاوی مواد مضر است؟

جیوه یک بازدارنده ی شناخته شده ی ملاتونین است اما مسمومیت با جیوه می تواند باعث مشکلات جدی روانپزشکی، عصبی و کلیوی شود. زنان بارداری که از روشن کننده های حاوی جیوه استفاده می کنند، ممکن است این ماده را به جنین منتقل کنند. در آمریکا استفاده از جیوه در روشن کننده های پوست ممنوع است. اما، برخی کرم های غیرقانونی که در آمریکا به فروش می رسند و روشن کننده هایی که خارج از آمریکا تولید می شوند همچنان حاوی جیوه اند.

سفید کننده های پوست چگونه عمل می کنند؟

کرم ها و لوسیون های سفید کننده ی پوست حاوی ترکیباتی هستند که تولید ملانین را در محلی از پوست که با آن تماس پیدا کنند کاهش می دهند. رایج ترین ماده ای که در سفید کننده های پوست در آمریکا به کار می رود هیدروکینون است.

این ماده چقدر امن است؟

این ماده در موش های آزمایشگاهی منجر به سرطان شده. اروپا از سال 2001 استفاده از این ماده در محصولات آرایشی را ممنون کرده است. در آمریکا، FDA محدودیت های کمتری برای صنعت آرایشی وضع می کند. بنابراین، هیدروکینون در روشن کننده های بی نسخه به کار می رود. هرچند این محصولات حداکثر می توانند 2% هیدروکینون داشته باشند. برای خرید کرمی که بیش از 2%-4% هیدروکینون دارد، ارائه ی نسخه از متخصص پوست لازم است.

مضرات کرم روشن کننده پوست بی کیفیت , در هنگام خرید روشن کننده پوست به چه نکاتی دقت کنیم , آیا کرم سفید کننده برای پوست مضر است , کرم روشن کننده پوست , کرم سفید کننده پوست

آیا کرم روشن کننده پوست تان حاوی مواد مضر است؟

برخی روشن کننده های پوست از دارو هایی مثل استروئید و اسید رتینوئیک استفاده می کنند که از ویتامین A به دست می آیند. محصولات دیگر از مواد طبیعی مثل اسید کوجیک استفاده می کنند، ترکیبی که از قارچ فونجی به دست می آید و هم چنین آروبتین که در بسیاری از گیاهان یافت می شود.

خطرات روشن کننده های پوست

من قبلاً از خطرات جیوه ی موجود در این کرم ها برای سلامتی مطلع بودم. مطالعه ای توسط شیکاگو تریبون نشان داد که مصرف کنندگان باید در مورد کرم هایی که می خرند هوشیار باشند. شیکاگو تریبون 50 محصول روشن کننده پوست را تحلیل کرد و معلوم شد پنج تا از آن ها که در کشور های آسیایی تولید می شدند و جیوه ی بالایی داشتند در شیکاگو به فروش می رسند. نتایج مشابهی در کالیفرنیا، نیویورک و ویرجینیا توسط EPA به دست آمد.

به طور کلی، برخی از ریسک های بالقوه ی این کرم ها عبارتند از:

  • پیری زودرس پوست پس از استفاده ی طولانی
  • افزایش ریسک سرطان پوست ناشی از آفتاب. اگر می خواهید برای مدتی طولانی در معرض نورآفتاب باشید، باید از ضدآفتابی استفاده کنید که جذب پوست نشود. 
  • افزایش ریسک جوش، لک های پوستی و نازک شدن پوست به خاطر وجود استروئید در برخی از این محصولات. 
  • وجود هیدروکینون در این کرم ها می تواند باعث تغییر رنگ ناخواسته و غیر قابل درمان پوست شود. 
  • برخی مواد سفید کننده، شامل ترکیبات طبیعی، می تواند باعث تحریک و حساسیت پوست شود. 

احتیاط های لازم برای استفاده از کرم های سفید کننده

  • قبل از استفاده از این کرم ها با متخصص پوست یا دکتر داروساز مشورت کنید. بپرسید آیا این کرم ها بی خطر هستند یا نه. 
  • ممکن است متخصص پوست روش های درمانی جایگزین مثل لایه برداری شیمیایی، لیزر درمانی یا میکرودرم را توصیه کند. 
  • از کرم هایی که حاوی جیوه هستند استفاده نکنید. 
  • مطمئن شوید که کرم های بی نسخه ای که می خرید بیش از 2% هیدروکینون نداشته باشند. طبق دستور محصول عمل کنید.

بررسی های ما نشان می دهد که سفید کننده های برند هربادرم در مقایسه با سایر برند ها با کیفیت تر و موثر بوده و هیچگونه عوارضی را به دنبال ندارند بنابراین با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید. هربادرم دارای کرم سفید کننده دور چشم , کرم سفید کننده صورت و کرم سفید کننده زیر بغل و ناحیه تناسلی است که به دلیل حساسیت پوست قسمت های مختلف بدن کرم ها و لوسیون های مختلفی برای آنها تولیده نموده است.

البته در کقاله ای جدا به طور مفصل درمورد رفع تیرگی زیر بغل توضیح داده ام که پیشنهاد می کنم حتما آن را مطالعه کنید.

هر سوالی در مورد لوازم آرایشی سفید کننده ی پوست دارید از پزشک خود یا دکتر داروخانه بپرسید تا مطمئن شوید که بی خطر است. فراموش نکنید، ظاهر پوستتان نه فقط چیزی مربوط به زیبایی، بلکه یک مسئله ی سلامتی بسیار مهم است.

منبع : زیبابانو

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *